Yozgat'ta artık kent merkezi içerisinde kalması nedeniyle yaşama doğrudan olumsuz etki yapmaya başlayan Toprak Mahsulleri Ofisi ve Karayolları Şube Şefliği'nin merkez dışına başlamasına ilişkin başlatılan çalışmalarda sona gelindi. Her iki kurumunda önümüzdeki yıl içerisinde belirlenecek yeni alanlarına taşınabileceği kaydedildi.
Yozgat Belediye Başkanı Yusuf Başer, kent merkezinde trafiğin oldukça yoğun olduğunu belirterek, kent merkezindeki genel sıkışıkla birlikte trafikte yaşanılan sorunları da gidermek amacıyla, şehir merkezindeki bazı resmi kurumların kent merkezi dışına taşınmasına yönelik başlattıkları çalışmaların devam ettiğini bildirdi. Göreve geldikleri günlerden itibaren başlattıkları bu çalışma kapsamında bazı kurumların kent merkezinden taşınmasının sağlandığını hatırlatan Belediye Başkanı Başer, bu bağlamda Toprak Mahsulleri Ofisi ve Karayolları Şube Şefliği'nin kent dışına taşınmasına yönelik resmi prosedürlerin bir bölümünün tamamlandığını, diğer bölümünün de önümüzdeki yıl tamamlanmasının beklendiğinin altını çizdi.
Toprak Mahsulleri Ofisi'nin taşınabilmesi için Azizli Köyü yakınlarında 250 dönümlük bir arazinin tahsis edildiğini ve fizibilitesinin yapıldığını kaydeden Belediye Başkanı Başer, Karayolları ile ilgili çalışmaların da Çevre Yolu çalışmalarına paralel olarak yer tahsisinin yapılıp, taşınacağını ifade etti. Karayollarının taşınmasıyla birlikte kazanılacak olan 32 bin metrekarelik alanı ile birlikte Toprak Mahsulleri Ofisi'nin bulunduğu alana Yozgat Valiliği ve Belediye hizmet binalarının taşınmasına yönelik başlatılan sürecin devam ettiğine vurgu yapan Belediye Başkanı Başer, açıklamasında şunları kaydetti:
''Bölgeyle ilgili özelleştirme idaresinden karar çıktı, satışı yapıldı. Valiliğimiz 3 milyon liranın üzerinde bir rakamla o alanı kamulaştırıp, parasını ödendi. Alan şuanda Valiliğimize geçti. Planlanan programa göre, Valiliğimize tahsis edilen bu yerde belediyemize yeteri kadar uygun yer tahsisi yapılacak. Yetersiz durumda kalan mevcut belediye hizmet binamız 1950'lerde yapılmış, o günün ihtiyaçları gözönünde tutulmuş. Bu gün itibari ile gelinen noktada hizmet verme noktasında yeterli değil, 4-5 noktada hizmet veriyoruz. O nedenle belediye hizmet binamız ile birlikte Valilik hizmet binamızı da aynı bölgeye taşımak istiyoruz. Bununla ilgili mimari çalışmalarımız aşağı yukarı tamamlanmak üzere, özellikle Osmanlı, Selçuklu mimari türünde kimlikli, güzel, ihtiyaca cevap verebilecek binalarımızı da bu bölgeye yapmayı düşünüyoruz. Bunlar bir süreç, başlamış oluyor yasal süreçleri önümüzdeki yıllarda bunlar tamamlanmış olacak. 2012 bitiyor, 2013'te de diğer işlemleri yapılır inşallah. Resmi süreçler devam ettiği için kesin bir şey diyemiyoruz ama inşallah en kısa zamanda bunları tamamlayıp faaliyete sunacağız.''

Editör: TE Bilişim